piątek, 12 czerwca 2009

Męski produkt - kobiece opakowanie - i stanie się jedność

Mężczyźnie wciąż podaje się kuszącą kobietę na tacy, żeby kupował produkt - czasem w bardziej czasem w mniej nachalny sposób. Coś mi się wydaje, że dla niego nie ma to chyba większego znaczenia - no chyba że jest marketingowcem - wtedy tylko z tego szydzi...

Jadąc ostatnio samochodem natknęłam się w pewnym prowincjonalnym mieście na ruchoma samochodową reklamę dachówek - których markę reprezentowała pewna młoda roznegliżowana dziewczyna ( pewnie jakaś z okolicy - ale się mama wstydu najadła...;). Po prostu prawie naga laska, a w tle pewnie jakieś dachówki. Nie pamiętam nawet hasła, jakie dopisali do tego soczystego wizerunku ( ale widocznie niezwiązane z tematem skoro udało mi się zapomnieć) - w każdym razie - widać, że coraz częściej do męskich produktów - lub kiedyś typowo męskich wykorzystuje się motywy erotyczne. I oczywiście nie nowość to i nie grzech, ale coraz częściej żenada i daje po oczach prostactwem!!!

Zastanawiam się w takiej sytuacji, czy to mężczyźni zrobili się bardziej zniewieściali czy też kobiety prześcignęły mężczyzn w wiedzy o nowinkach technicznych, budowlanych. I dlatego te newsy powinny być sprzedawane do nich... Od lat marzy mi się osobiście mozliwość wynajmu grupy "remonterek"- malujących ściany w seksownych ubraniach i obdartych spodenkach jeansowych - szukamy wartości dodanej produktu oto znakomita recepta!!;)
[ W dobie nasilonej, globalnej konkurencji coraz trudniej wyróżnić się na rynku, sprzedawać produkty. Unikalność, niepowtarzalność mogą być kluczem do sukcesu w długofalowej strategii budowania marki. Elementem zasługującym na dokładniejszą analizę jest wartość dodana marki, będąca dla potencjalnych klientów jedną z najważniejszych korzyści, jakie marka ze sobą niesie - Marketing przy kawie ].

Kiedyś starano się pokazać, że dany produkt uczyni mężczyznę atrakcyjniejszym , silniejszym, ułatwi "nawiązywanie kontaktów" - szła z tym jakaś myśl. Przykładem jest słynna reklama podprogowa, w której w reklamie papierosów Benson & Hedges z lat 70 Pan trzymała podprogowo penisa, nakreślonego przez linię pleców, zagięć skóry na gołych plecach kobiety.
Wszystko to już było - ale było subtelniejsze, a czasem nawet nieświadome... To co widać dziś to pokazanie gołej baby na okładce np. płynu do tapicerek. Wybaczcie dosadność.

















Albo takie cegły, no ok. jak się zbuduje oszpachluje, zamaluje, nada kolor to owszem są piękne - bo już ich nie widać, ale takie zwykłe .... Tutaj warto podać przykład reklamy cegieł Terca. Akcja pod hasłem "Otwarta na piękno" podkreśla, że te materiały znakomicie pomagają w wykańczaniu budynków i pozwalają nadać im indywidualny styl. To jakby cos dla kobiet w ciąży, które mają różne smaczki - jak ogórek kiszony z dżemem wysokosłodzonym..






















Głośny ostatnio Tubądzin to trochę inna półka. Płytki wybierają kobiety. Zień projektuje. Tworzy ekskluzywność. Kobiety chcą być ekskluzywne. ... Czy spodoba się to nosicielkom jego ubrań - Edzi i Anecie:)
Reklama sama w sobie jest niezła. Popatrzcie:



A to jeszcze inna półka, ale tu jest humor:) tak jak w żarcie: Kobieta powinna umieć robić 70 rzeczy: gotować i 69.



Brak komentarzy: